Nowa lokomotywa – Prima II została
wyprodukowana przez Alstom. Jej
prototyp został już przetransportowany
z Francji do Niemiec, gdzie jest
poddawany serii testów.
Prototypowa lokomotywa Prima II, która powstała we francuskim zakładzie
Alstom Transport w Belfort, dotarła już do niemieckiego Wildenrath. Prototypowy
model przechodzi na niemieckich torach testy, a następnie przejedzie
proces certyfikacji.
Konstrukcja Primy II została tak pomyślana, by pojazd był łatwy w dostosowaniu
do potrzeb różnych przewoźników i jednocześnie, by można ją
było eksploatować w różnych krajach Europy. Zastosowano m.in. modułową
budowę i zadbano o standardowe wyposażenie.
Dzięki temu, że lokomotywa może pracować na czterech różnych napięciach
(25 kV, 15 kV, 1500 V oraz 3000 V), może łatwiej pokonywać kolejowe
granice między różnymi krajami.
W konstrukcji pojazdu zastosowano też formułę zderzaków, które – jeśli
dojdzie do zderzenia – absorbują siłę uderzenia. W razie wypadku takie rozwiązanie
zwiększa bezpieczeństwo. W zależności od tego, czy pojazd będzie eksploatowany
w ruchu towarowym czy pasażerskim, może poruszać się z różną
prędkością maksymalną – od 140 do 200 km/h.
W zakładzie w Belfort we Francji, w którym zaprojektowano i wyprodukowano
prototyp Primy II, powstało w sumie około dwóch tysięcy lokomotyw.
Wiadomo już, że nowe lokomotywy będą wykorzystywane przez państwowe
koleje marokańskie ONCEF, które jeszcze przed powstaniem prototypu zamówiły
ich 20. Będą eksploatowane zarówno w ruchu pasażerskim, jak i towarowym.
0 komentarze
Posts a comment