czwartek, 7 lutego 2013
Kolbuszowa zmodernizowana
Podkarpacka stacja PKP Kolbuszowa prezentuje nowe, lepsze oblicze.
Po ponadpółrocznym remoncie uroczyście przekazano ją do eksploatacji.
Oddział Regionalny PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Krakowie oddał do użytkowania zmodernizowany układ torowy wraz z peronem i przejściem podziemnym na stacji Kolbuszowa. Prace remontowe zrealizowano w ramach „Modernizacji drogi kolejowej na odcinku Rzeszów – Warszawa”. Intensywne roboty trwały od sierpnia 2008 r. do marca br. W tym czasie całkowicie przebudowano układ torowy stacji, wybudowano pięć torów i 12 rozjazdów.
Dużym osiągnięciem inwestycji jest budowa przejścia podziemnego, które połączyło budynek stacyjny z drugą stroną stacji. W ramach prac modernizacyjnych przebudowany także został przejazd kolejowy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 875 Mielec – Kolbuszowa – Leżajsk. Zmodernizowano także urządzenia sterowania ruchem kolejowym i dwa przepusty kolejowe. Poza tym wybudowano system obserwacji sygnałów końca pociągów, a także oświetlenie głowic rozjazdowych, peronu i przejścia podziemnego. Inwestycja pochłonęła ponad 24 miliony złotych.
Przedsięwzięcie zostało zrealizowane przez Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych S.A. w Krakowie. Modernizacja odcinka Rzeszów – Warszawa na tych pracach się jednak nie kończy. Na ten rok zaplanowano roboty na linii Ocice – Rzeszów. W ramach tych robót przewiduje się m.in. budowę dziesięciu peronów na przystankach osobowych, wymianę ponad 11 kilometrów nawierzchni torowej i zabudowę urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na 17 przejazdach wraz z oświetleniem.
Na II etap modernizacji linii kolejowej Rzeszów – Warszawa przez Kolbuszową przewidziano 50 milionów złotych z dotacji budżetowej i 125 tys. złotych ze środków własnych spółki PKP PLK S.A.
W prezentacji zmodernizowanych obiektów wzięli udział m.in. posłowie, przedstawiciele władz lokalnych, samorządowych, przedstawiciele wykonawcy, projektanta i PKP.
0 komentarze
Posts a comment