
Pięć firm otrzymało od PKP PLK zaproszenia do udziału w dalszym postępowaniu
na wyłonienie firmy, która przygotuje studium wykonalności dla linii
kolei dużych prędkości Wrocław/Poznań – Łódź – Warszawa.
Ingenieurbüro Dipl.-Ing H. Vössing GmbH; SYSTRA; SENER Sp. z o.o.; Ingenieria IDOM International S.A.; Pöyry Infra GmbH – to przedstawiciele konsorcjów, które walczą o realizację projektu studium wykonalności dla linii dużych prędkości w Polsce (Wrocław/Poznań – Łódź – Warszawa).
Początkowo, w kwietniu 2009 r. PLK zakwalifikowały do drugiego etapu cztery firmy z dwunastu, które złożyły wnioski o dopuszczenie do postępowania. Jednak w maju dwie firmy – Pöyry Infra GmbH oraz DB International GmbH – odwołały się do Krajowej Izby Odwoławczej przy Urzędzie Zamówień Publicznych. Wyrok KIO oddalił odwołanie DB International GmbH, natomiast odwołanie Pöyry Infra GmbH zostało uwzględnione i KIO nakazało zamawiającemu (czyli PLK) unieważnienie wykluczenia tej firmy. Po ponownej ocenie wniosków komisja przetargowa spółki zakwalifikowała wykonawcę do udziału w dalszym postępowaniu.
Pierwsza tura rozmów PLK z wykonawcami odbędzie się w sierpniu 2009 r. Rozmowy będą prowadzone do momentu, gdy PLK, jako zamawiający będą w stanie – w sposób zgodny z przepisami – opisać przedmiot zamówienia. Wtedy zostanie sporządzona specyfikacja istotnych warunków zamówienia, a wykonawcy otrzymają zaproszenia do składania ofert, spośród których PLK wybiorą najkorzystniejszą.
Postępowanie w trybie dialogu konkurencyjnego zostało rozpoczęte w grudniu 2008 r. Zaproszenia do kolejnego etapu komisja przetargowa spółki skierowała do potencjalnych wykonawców 3 lipca 2009 r.
0 komentarze
Posts a comment