Inwestycjami w polskie zaplecza napraw taboru kolejowego, modernizacją linii
kolejowych, a także rozwijaniem przewozów na kierunku wschód – zachód
zainteresowane są chińskie przedsiębiorstwa. Strona polska i chińskie firmy
podpisały już cztery listy intencyjne.
Współpraca między polską koleją a Chińczykami
nabiera tempa. W czerwcu polska
delegacja, z ministrem infrastruktury Cezarym
Grabarczykiem na czele, odwiedziła Chiny, teraz
przedstawiciele Chin goszczą w Polsce. – Prowadzone
są rozmowy dotyczące rozwoju kolejowych
przewozów w kierunku dalekowschodnim,
rozbudowy polskich terminali kontenerowych,
produkcji i remontu taboru kolejowego, modernizacji
dworców kolejowych – wylicza Juliusz
Engelhardt, podsekretarz stanu w Ministerstwie
Infrastruktury.
Chińskie firmy liczą też na udział w: modernizacji
torów w Polsce, budowie kolei dużych
prędkości i prywatyzacji polskiej kolei. – Wkrótce
będzie prywatyzowane Przedsiębiorstwo Napraw
Infrastruktury (PNI), Chińczycy wyrazili zainteresowanie
tym tematem. Podpisaliśmy też list intencyjny
dotyczący wchodzenia PNI w konsorcja
z firmami chińskimi, zajmującymi się naprawami
infrastruktury. Związane jest to z przetargami
PKP PLK na modernizację linii kolejowych – mówi
Andrzej Wach, prezes zarządu PKP S.A.
Chińczycy są także zainteresowani inwestycjami
w zaplecze PKP CARGO, służące naprawom wagonów.
Firmy takie jak China North Railtrack czy
China South Railtrack podpisały właśnie z PKP
CARGO trzy listy intencyjne w tej sprawie. – Chińczycy
posiadają spory kapitał, który są zdecydowani
ulokować w ośmiu spółkach córkach PKP
CARGO. Chcą w ten sposób zwiększyć naprawy
wagonów, a być może także rozwinąć produkcję
nowego taboru – wyjaśnia Engelhardt.
0 komentarze
Posts a comment