14 firm złożyło oferty w przetargu PKP S.A. na opracowanie projektu przebudowy
dworca Warszawa Wschodnia. Wykonawca zostanie wybrany do końca sierpnia.
Zadaniem firmy, która wygra przetarg, będzie
opracowanie dokumentacji projektowej i technicznej
oraz prowadzenie nadzoru autorskiego przebudowy
dworca. Zgodnie z harmonogramem, przygotowanie
projektu ma się zakończyć do 31 grudnia
2009 roku. Równolegle z opracowaniem koncepcji
rozpocznie się procedura wyłaniania wykonawcy
przebudowy. – Do wykonania projektu przebudowy
zgłosiło się bardzo dużo chętnych i podobnego
zainteresowania spodziewamy się przy przetargu
na przeprowadzenie przebudowy. To efekt zastoju
na rynku nieruchomości – uważa Michał Wrzosek,
rzecznik prasowy PKP S.A.
W efekcie przeprowadzonych prac ma się poprawić
stan techniczny obiektu, jego estetyka,
bezpieczeństwo i funkcjonalność, m.in. zostanie
założony monitoring i wprowadzony podział na
poszczególne strefy związane z obsługą klienta.
Koszt modernizacji Dworca Wschodniego oszacowano
na 45 mln zł, z czego 40 mln 500 tys. zł ma
pochodzić z dotacji budżetowej, a pozostałą część
będą stanowić środki własne PKP S.A.
Jednak prace prowadzone przez PKP S.A. nie
zakończą przygotowań obiektu do EURO 2012. Za
przejścia podziemne pod torami i perony odpowiadają
PKP PLK, które ich modernizację zaplanowały
na lata 2011-2012. Wówczas zostanie przebudowany
układ peronowo-torowy w obrębie peronu
1, 2 i 3, zamontuje się windy i schody ruchome,
poprawi oświetlenie, a na peronach powstaną nowe
wiaty. Będzie to pierwszy etap prac związanych
z modernizacją linii średnicowej na odcinku Warszawa
Wschodnia – Warszawa Zachodnia.
Po rozgrywkach EURO 2012 odbędzie się
dalszy etap prac, realizowany na podstawie dokumentacji
przygotowanej przez firmę PÖYRY.
– W listopadzie 2008 r. została podpisana umowa
z firmą PÖYRY Infra GmbH, której przedmiotem
jest wykonanie dokumentacji projektowej
i przetargowej modernizacji linii średnicowej
w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia
– Warszawa Zachodnia, wraz ze stacjami, przystankami
i tunelem średnicowym w układzie
dalekobieżnym. Dokumentacja ma być gotowa
w pierwszym kwartale 2010 roku
– informuje
Marta Szklarek, rzeczniczka prasowa Oddziału
Regionalnego PKP PLK w Warszawie.
Zakończenie modernizacji dworca Warszawa
Wschodnia jest przewidziane na 2012 r.
0 komentarze
Posts a comment