Czerwony, czerwono-granatowy, a może
w pastelowych odcieniach zieleni i niebieskiego?
Trzy wersje malowania mostu średnicowego
zaproponowały PKP Polskie Linie Kolejowe
Od roku trwają dyskusje dotyczące malowania
mostu średnicowego w Warszawie. Marcin
Garbacki – młody architekt – zaproponował
pomalowanie go na czerwono. Uzasadnia,
że na ten kolor malowano elementy maszyn
i parowozów. Czerwień miałaby ożywić szary,
kolejowy most.
Polskie Linie Kolejowe rozwinęły jednak tę
koncepcję. W porozumieniu z firmą Pöyry, która
wykonuje dokumentację do modernizacji linii
średnicowej, przygotowano trzy wersje kolorystyczne
mostu: czerwoną, czerwono-niebieską
oraz niebiesko-seledynową. Ta ostatnia zdaje
się najbardziej harmonizować z otoczeniem.
– Być może zwrócimy się do warszawiaków
z prośbą o opinię na ten temat – mówi Zbigniew
Szafrański, prezes zarządu PKP PLK.
Modernizacja mostu i linii średnicowej odbędzie
się po EURO 2012, wcześniej ma zostać zmodernizowana
jedynie stacja Warszawa Wschodnia
(częściowo) oraz przystanek Warszawa Stadion
(całkowicie).
Most średnicowy został zbudowany w latach
1921-31, oparto go na pięciu kamiennych filarach.
13 września 1944 r. został zniszczony przez Niemców.
Most odbudowano w latach 1945-49, zmieniając
całkowicie jego wygląd. Ma 445 metrów
długości, biegną po nim cztery tory – dwa dla
ruchu podmiejskiego i dwa dla dalekobieżnego
0 komentarze
Posts a comment