Większe przyspieszenie, większa prędkość maksymalna i układ antypoślizgowy – to
główne zalety zmodernizowanego ezetaEN57 AKM z napędem asynchronicznym
Medcomu. Po raz pierwszy w Polsce napęd ten zastosowano w modernizowanych,
a nie nowych ezetach.
Płynniejsza jazda, bez nagłego przechylania się podczas ruszania i hamowania, szybsze
rozpędzanie się pociągu i większa prędkość maksymalna – to wszystko mogli poczuć
pasażerowie podczas przejażdżki zmodernizowanymi ezetami EN57 AKM z napędem asynchronicznym.
Mniejszy był też hałas podczas hamowania.
Zamówiony przez Koleje Mazowieckie montaż tego napędu niesie same korzyści: mniejsze
zużycie energii podczas rozruchu i podczas jazdy, odzyskiwanie energii w czasie hamowania,
a także większa niezawodność systemu, a co za tym idzie – zminimalizowanie skutków
awarii. – Zastąpienie klasycznego rozruchu oporowego rozruchem częstotliwościowym
oraz wprowadzenie odzyskowego hamowania elektrodynamicznego przynosi ok. 30-40 procent
oszczędności mocy zużywanej aktualnie na cele trakcyjne – podkreśla Wojciech Warda
z Medcomu.
Zastosowanie nowoczesnego systemu napędowego pozwoliło także na uzyskanie blisko
dwukrotnie większej mocy napędu. Dzięki temu możliwa jest jazda z prędkością do
120 km/h oraz przyspieszenie rozruchu 1,2 m/s2. – Te parametry są całkowicie zadawalające
w ruchu aglomeracyjnym i regionalnym – przekonuje Janusz Biliński, dyrektor
ds. rozwoju firmy Medcom.
W zaprezentowanych ezetach zmienił się nie tylko napęd i jego elementy techniczne,
ale też i funkcjonalne: zamontowano WC dla osób niepełnosprawnych z zamkniętym obiegiem,
fotele wandaloodporne, okna pakietowe. Pojawił się monitoring wnętrza, nowe
oświetlenie liniowe, klimatyzacja kabiny maszynisty, zostało też zmienione czoło pociągu.
Jednostka jest jednoprzestrzenna, utrzymana w kolorystyce Kolei Mazowieckich.
Na razie trzy ezety dla Kolei Mazowieckich zmodernizuje w ten sposób ZNTK Mińsk Mazowiecki,
a dwa – Newa g. Do końca roku ma zostać zmodernizowanych w sumie 10 jednostek EZT.
0 komentarze
Posts a comment