Siedemnastego grudnia 2010 roku oddano do eksploatacji nowy odcinek gdańskiej sieci tramwajowej. Niestety nie chodzi tu o jakieś nowe połączenie z dotychczas pozbawiony tramwajów dzielnicami, a o przełożenie torowiska jednokierunkowego z ulicy Gdańskiej na ulicę Uczniowską. Nowy odcinek także jest jednotorowy, nowością jest natomiast powstanie dodatkowego łuku umożliwiającego skręt tramwajom jadącym z pętli Brzeźno Plaża w nowo powstałe torowisko w ul. Uczniowskiej. Po nowym torze podobnie jak wcześniej po ul. Gdańskiej, jeżdżą linie 3 i 5 oraz część kursów zjazdowych do zajezdni Nowy Port.
Grudzień zeszłego roku był także miesiącem, w którym zakończyły się planowe dostawy niskopodłogowych tramwajów typu Pesa 120 NaG .Ostatnim dostarczonym pojazdem jest wagon z numerem 1045 noszący imię Macieja Gwiazdy, wieloletniego dyrektora WPK Gdańsk,który większość swojego życia poświęcił gdańskim tramwajom. ZKM Gdańsk posiada ( stan na 31.12.2011r.) 35 sztuk 120NaG ,3 sztuki NGT 6-2Gd , 4 sztuk iNGd99, 2 sztuki 114Na, 40 sztuk N 8CN F oraz 74 sztuk 105N a i pochodnych, co daje łączną liczbę 158 wagonów. Dla porównania w połowie lat 90 . XX wieku ZKM Gdańsk posiadał około 262 wagonów generacji 105N /N a . Potraktowanie każdego z wagonów przegubowych jako zamiennik a składu dwu sto piątek dowodzi niezmienności stanu gdańskich tramwajów.
0 komentarze
Posts a comment