niedziela, 14 października 2012

Siedlce produkują dla Arrivy

Dwa pojazdy spalinowe typu GTW zakupione przez holenderską Arrivę zostały już
zmontowane w siedleckiej fabryce Stadlera. W hali montażowej zakładu odbyło się
uroczyste przekazanie ich zamawiającemu.

W sumie w zakładzie w Siedlcach powstanie osiem pociągów spalinowych GTW, które wspomogą
50 składów tego typu (43 spalinowe i siedem elektrycznych), używanych przez Arrivę
w północnej Holandii. Pojazdy wyprodukowane w Polsce będą obsługiwały połączenia
w regionie Groningen i Friesland. Są to pierwsze pociągi tego typu, które powstały w Siedlcach.
Do tej pory fabryka wyprodukowała jedynie elektryczne zespoły trakcyjne FLIRT dla województw
mazowieckiego i śląskiego. – Liczymy, że pojawią się zamówienia na
tabor Stadlera także z rynku polskiego, które będą realizowane tutaj, w Siedlcach – podkreślał
Jürg Gygax, wiceprezes dywizji ds. międzynarodowych Stadlera. – Zamówienie dla Arrivy
zostało wykonane bardzo dobrze i terminowo. Możemy być pewni, że pojazdy wyprodukowane
w Polsce są takie same jak te wykonane w Szwajcarii. Jestem dumny z polskich pracowników
– dodał.

Gotowi do inwestycji

Siedlecki zakład Stadlera, zatrudniający ok. 70 pracowników, jest w stanie zmontować 12 pojazdów
rocznie. – Moce produkcyjne zakładu mogą być zwiększone, gdy tylko firma pozyska kolejne
zlecenia – przekonuje Stan Skalski, dyrektor ds. sprzedaży, członek zarządu Stadler Polska.
Do fabryki dostarczane są polakierowane pudła i podzespoły, na miejscu odbywa się
montaż końcowy. Obejmuje on wszystkie prace związane z wyposażeniem pojazdów, a także
z montażem dachu, wyposażenia zewnętrznego oraz podzespołów elektrycznych. Po zakończeniu
montażu końcowego, pojedyncze pudła wagonów są sprzęgane w zespół trakcyjny. Następnie
pojazd jest uruchamiany i – po odbyciu zakładowej jazdy próbnej – przekazywany
klientowi.

Obecny podczas uroczystości przekazania pojazdów Damian Grabowski, członek zarządu Arriva
Polska, zapowiedział gotowość do inwestycji na polskim rynku kolejowym, szczególnie gdy
zostaną stworzone ku temu odpowiednie warunki.
– Po pierwsze ważne jest, aby przetargi na usługi kolejowe ogłaszane były na dłuższe okresy,
najlepiej 10-15 lat. Po drugie, powinny być rozstrzygane z dużo większym wyprzedzeniem
w stosunku do zaplanowanej daty rozpoczęcia świadczenia usług, idealnie z 14-24 miesięcznym
wyprzedzeniem – przekonywał Grabowski.

Na razie bez odpowiedzi

Grabowski zapewnił też, że Arriva Polska jest zainteresowana rozszerzaniem swojej działalności
w Polsce, ale nie chce, by była to konkurencja wyniszczająca którąkolwiek ze spółek kolejowych.
– Najważniejsze jest dla nas dopasowanie się do
potrzeb podróżnych oraz harmonijna współpraca z samorządami. Zależy nam też na dobrej współpracy
z innymi spółkami kolejowymi. Dlatego też m.in. chcieliśmy wstąpić do Związku Pracodawców
Kolejowych (ZPK), aby mogły być wzajemnie honorowane ulgowe świadczenia przejazdowe
dla kolejarzy. Niestety, nasze maile z propozycją przystąpienia do ZPK pozostały bez odpowiedzi
– mówi Grabowski.

0 komentarze

Posts a comment

 
© 2011 Rozkład jazdy pociągów pkp i pks
Designed by Blog Thiết Kế
Back to top