 |
CRMX 2002 |
Wzrastająca liczba kolei dojazdowych w USA spowodowała wzrost zapotrzebowania na tabor pasażerski. Alternatywą dla przewoźników prywatnych, którzy do tej pory eksploatowali tradycyjne składy- najczęściej piętrowe z lokomotywą- są wagony motorowe przeznaczone do obsługi linii o małym natężeniu ruchu pasażerskiego. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom firma Colorado RailCo. zaprezentowała dwa typy wagonów spalinowych. Pierwszy z nich to wagonsingle-level DMU Aero Commuter Car(CRMX 2002, prze numerowany w czerwcu 2005 roku na TRCX 702) posiadający16 miejsc w klasie business i 36 miejsc w klasie table top oraz drugi:bi-level (wagon piętrowy) posiadający104 miejsca siedzące na pokładzie górnym i 61 miejsc na pokładzie dolnym.Oba pojazdy były napędzane dwoma silnikami Detroit Diesel Series 60 o mocy 600 KM każdy z przekładnią hydrauliczną Voith T212 BRE i mogły ciągnąć wagony doczepne. Ze względu na to, że kursują one po liniach, na których jeżdżą również pociągi towarowe, musiały przejść testy zderzeniowe i uzyskać certyfikat bezpieczeństwa Federal Railroad Administration (FRA). W 2005 roku koleje Tri-Rail (TRCX) z Florydy zamówiły pierwszy wagon (703) piętrowego zespołu trakcyjnego, a następnie w 2007 r. wagon silnikowy (705) i doczepny (706) oraz w 2009 roku wagon silnikowy (704).
0 komentarze
Posts a comment