Konsorcjum z Bilfinger Berger Polska S.A. na czele zbuduje łącznicę na lotnisko Okęcie. Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły przetarg.
Do przetargu na budowę niespełna dwukilometrowej łącznicy, która ma przebiegać w tunelu
i pozwoli na dotarcie na lotnisko pociągiem w 20 minut, przystąpiło ośmiu wykonawców.
W postępowaniu wykluczono dwa konsorcja, którym przewodniczyły firmy Torpol Sp. z o.o. oraz
Hochtief Polska Sp. z o.o. – obie oferty odrzucono z powodu wad gwarancji wadialnej.
Jedynym kryterium oceny była cena brutto. Najtańszą propozycję złożyło konsorcjum firm:
Bilfinger Berger Polska S.A. (lider), Zakłady Usług Energetycznych i Komunikacyjnych grupa
ZUE S.A., Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń Pebeka S.A., Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania
Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o. oraz Kolejowe Zakłady Automatyki Katowice
S.A. – Wykonawca za zrealizowanie zadania zaproponował 233 mln 820 tys. 268 zł brutto.
Podpisanie umowy może nastąpić na przełomie września i października br. – zapewnia Krzysztof
Łańcucki, rzecznik prasowy PKP PLK.
Konsorcjum na realizację zadania ma 20 miesięcy od daty podpisania umowy. 16 miesięcy
będą trwały roboty, dwa miesiące – odbiór techniczny wykonanego zadania i dwa miesiące
– rozliczenie inwestycji.
0 komentarze
Posts a comment