rozkład jazdy PKS PKP BUSY bilety lotnicze bilety autokarowe

sobota, 13 października 2012

Gdynia Główna - modernizacja stacji

Gdynia Główna
W 2006 roku PKP uzyskały środki finansowe z Unii Europejskiej na modernizację linii E65 Warszawa - Gdynia.W ramach tego programu modernizowana jest także stacja Gdynia Główna: W okresie 19.02-31.07.2008 r. przeprowadzono przebudowę peronu nr 1SKM. Wymieniono krawędzie i nawierzchnię peronu. Schody prowadzące do tunelu pod torami przebudowano na pochylnię umożliwiającą poruszanie się wózków inwalidzkich.

Zainstalowano windę z peronu na poziom tzw. dworca podmiejskiego.Peron nakryto wiatą.W 2008 roku rozpoczęto generalny remont torów południowej głowicy stacji. W 2009 roku tempo prac na stacji zmalało. W roku 2010 zamknięto na czas remontu główny budynek dworca.Kasy Przewozów Regionalnych i PKP Intercity przeniesiono czasowo do dworca podmiejskiego. Do września otynkowano budynek z zewnątrz, prace we wnętrzu trwają nadal. Dla podróżnych jest to spore utrudnienie. Aby wydostać się z peronów dalekobieżnych do centrum miasta, trzeba zejść do tunelu pod torami, przejść nim do pochylni dla wózków, wejść nią na peron nr 1 SKM i zejść schodami z peronu SKM do budynku dworca podmiejskiego, z którego są wyjścia do miasta.W październiku rozpoczęto przebudowę peronów dalekobieżnych i torów stacyjnych.

Dotychczasowy układ torowy stacji wyglądał następująco: przy peronie 1 były dwa tory nr 501 i 502 SKM, a ruch pasażerski dalekobieżny,lokalny i tranzytowy towarowy odbywał się po 9 torach od nr 1 do 9. Stacja posiadała pięć peronów (w tym nr 1SKM). Peron nr 2 znajdował się między torami nr 1 i 2, peron 3 między torami 4 i 5, przy peronie 4 był tylko tor nr 6, a przy peronie 5 tory 7 i 8. Tory nr 3 i 9 były przelotowymi, ale wjazdy na nie wymagały zmniejszenia prędkości.

Perony nie posiadały wiat, z wyjątkiem zadaszenia peronu nr 3 w środkowej części z obu stron budynku mieszczącego posterunek dyżurnego ruchu, poczekalnię z bufetem, schronisko dla rewidentów wagonów i dla pracowników bagażowni.Modernizację peronów dalekobieżnych rozpoczęto w październiku od całkowitej rozbiórki peronu 5. Nowy peron 5 zbudowano w nieco innym miejscu. Jego oś przesunięto na zachód,dosuwając do toru 9, którego numer zmieniono na 10, gdyż między nowymi peronami 5 i 4 zaplanowano budowę dodatkowego toru.

Nieukończony peron 5 oddano do ruchu w połowie listopada. Do końca roku wykonano krawędzie i nawierzchnię oraz postawiono stalowe konstrukcje wiat ale jeszcze bez pokrycia dachowego.Brak także zadaszenia wejścia do tunelu pod torami. Ułożono na nowej podsypce nowe tory 10, 9 i 8, inaczej wyprofilowane na głowicy południowej niż poprzednio. Wjazd na nie jest możliwy z prędkością 60 km/h. Ustawiono nowe semafory wyjazdowe. Peron 5 jest teraz położony między torami 10a 9. Tor 8 jest przelotowym, po którym przejeżdżają pociągi towarowe. Nowy peron 4 będzie usytuowany między torami 7 i 6. W listopadzie rozebrano tor7 i trwa wymiana podsypki. Pod koniec listopada rozpoczęto całkowitą rozbiórkę peronu 4.Stan robót na koniec roku wyglądał następująco: czynne są nowe perony1 i 5, peron 4 rozebrany, czynne są nadal stare perony 2 i 3; czynne są nowe tory 8, 9 i 10. tor 7 jest rozebrany, rozpoczęto rozbiórkę toru6, czynne są stare tory nr 1, 2, 3, 4,i 5 oraz tory SKM 501 i 502, trwa modernizacja północnej głowicy stacji.

0 komentarze

Posts a comment

 
© 2011 Rozkład jazdy pociągów pkp i pks
Designed by Blog Thiết Kế
Back to top