rozkład jazdy PKS PKP BUSY bilety lotnicze bilety autokarowe

czwartek, 11 października 2012

Modernizacja linii nr 356 Poznań Wschód - Wągrowiec

Modernizacja linii Poznań Wschód - Wągrowiec rozpoczęła się 1.06.2011 r. (z rocznym poślizgiem w stosunku do pierwotnego planu). Wykonawcą inwestycji realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Poznaniu zostało wyłonione w przetargu konsorcjum składające się z firm Torpol (lider), Feroco oraz ZRKDOM. Całość przedsięwzięcia wyceniono na 153 606 151,25 zł, z czego znaczną część pozyskano dzięki Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Zakres prac modernizacyjnych przedstawiał się następująco:

1. Nawierzchnia i podtorze - modernizacja układu torowego na stacjach i przystankach osobowych:• wbudowanie zgrzewanych bezstykowych szyn typu UIC60 na podkładach prefabrykowanych PS-94 na odcinku od km 0,488 do 52,370.
• wbudowanie rozjazdów typu UIC60-1:9-300 na podrozjazdnicach z drewna twardego;
• oczyszczenie i udrożnienie rowów odwadniających;• usunięcie krzewów z poboczy oraz wycięcie drzew zagrażających bezpieczeństwu ruchu pociągów:
• budowa mijanek w Bolechowie i Murowanej Goślinie;
• naprawa nawierzchni na przejazdach kolejowych.

2. Budynki i budowle:
• modernizacja peronów jedno- lub dwu krawędziowych na długości 100 m z dojściami w poziomie szyn, przystosowanymi dla osób niepełnosprawnych i zabezpieczonymi labiryntami;
• budowa dwóch nowych przystanków osobowych: Czerwonak Osiedle i Zielone Wzgórza (w Murowanej Goślinie);
• modernizacja budynku nastawni w Wągrowcu, w której zlokalizowano Lokalne Centrum Sterowania (LCS);
• likwidacja budynku posterunku przejazdowego nr 2 w Karolinie oraz nr 51i 51a w Wągrowcu;
• likwidacja budynków nastawni w Czerwonaku,Sławie Wlkp., Skokach i Wągrowcu;
• likwidacja zbędnych ramp w Owińskach, Murowanej Goślinie, Łopuchowi i Przysieczynie.

3. Obiekty inżynieryjne:
• naprawa wiaduktu nad ul. Gnieźnieńską w km 0,644;
• naprawa wiaduktu nad ul. Suchą w km 0,875;
• naprawa mostu nad rzeką Mała Wełna w km 33,091;
• naprawa mostu nad rzeką Nielbą w km50,308;
• konserwacja pozostałych obiektów inżynieryjnych.4. Urządzenia sterowania ruchem kolejowym:
• budowa nowoczesnych komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym nastawianych z Lokalnego Centrum Sterowania na stacji Wągrowiec;
• budowa nowoczesnych urządzeń zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowych.

5. Prace energetyczne:
• modernizacja oświetlenia peronów;
• modernizacja oświetlenia przejazdów kolejowych.

6. Telekomunikacja:
• budowa megafonowych urządzeń informacji podróżnych. Do wykonania większości robót nawierzchniowych użyto pociągu do potokowej wymiany nawierzchni typu SUM 312, dzięki czemu udało się wykonać większość prac związanych z remontem nawierzchni w ciągu sześciu miesięcy.Ruch pociągów pasażerskich przywrócono na trasie Poznań - Wągrowiec wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, tj. 11grudnia. Przywrócenie ruchu nie oznacza wcale zakończenia  prac modernizacyjnych .W chwili obecnej dopuszczono kursowanie pociągów z prędkością maksymalną 90 km/h z wieloma ograniczeniami prędkości - m.in. do 20 km/h na przejazdach drogowych, gdzie trwa obecnie uruchamianie i testowanie urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej.Docelowo prędkość szlakowa na całej trasie ma wynieść 120 km/h. Ma to nastąpić po całkowitym zakończeniu prac modernizacyjnych 1.06.2012 r., w momencie, gdy ostatecznie zostanie zakończona zabudowa urządzeń umożliwiających sterowanie ruchem pociągów na całej linii z LCS Wągrowiec (obecnie część urządzeń jest sterowana lokalnie z kontenerów przy stacjach). W okresie do końca maja 2012 roku wykonawca zamierza wykonać jeszcze wiele prac wykończeniowych (m.in. budowa dojść do peronów, uruchomienie wszystkich SSP, uruchomienie systemu informacyjnego dla podróżnych, dokończenie wycinki krzewów itp.).Z dniem powrotu pociągów na linię nr 356 na trasie do Wągrowca zadebiutował samorządowy przewoźnik Koleje Wielkopolskie. Uruchomił on na trasie 11 par połączeń (przed modernizacją było ich dziewięć) obsługiwanych pojazdami serii SA132 i SA134. Pociągi w stosunku do poprzednich edycji rozkładu jazdy obsługiwanych przez Przewozy Regionalne przejeżdżają całą trasę w czasie średnio o 20 minut krótszym, a docelowo czas przejazdu ma się skrócić o kolejne 20 minut (do ok. 53 minut). Nowy rozkład przewiduje dojazdy do Poznania w szczycie przewozowym co 60 minut, podobnie jest z popołudniowymi powrotami. Zarówno Urząd Marszałkowski, jak i przewoźnik obiecują , że od 1.06.2012 r. na trasie pojawią się kolejne pociągi.

0 komentarze

Posts a comment

 
© 2011 Rozkład jazdy pociągów pkp i pks
Designed by Blog Thiết Kế
Back to top