W pierwszym półroczu 2009 r. znacznie powiększyła się ilość energii sprzedanej przez PKP Energetykę na wolnym rynku.
W pierwszym półroczu 2009 r., w oparciu o zasadę TPA (sprzedaż energii na wolnym
rynku), spółka sprzedała klientom indywidualnym energię w ilości 1046 MWh, a klientom
instytucjonalnym w ilości 186 223 MWh. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego
roku oznacza to wzrost odpowiednio o 2670,9 proc. w segmencie klientów indywidualnych
oraz o 221,6 proc. w segmencie klientów instytucjonalnych.
– Chociaż energia sprzedawana w oparciu o zasadę TPA stanowi nadal małą część działalności
firmy, to wzrost w tym segmencie jest dla nas istotny – informuje Marek Sieczkowski,
rzecznik prasowy PKP Energetyki.
Jednym z nowych klientów jest Urząd Miasta Częstochowy, który dzięki zakupom energii
na wolnym rynku zaoszczędził kilka milionów złotych. Zakład Staropolski PKP Energetyki tylko
w 2009 r. wygrał tu trzy istotne przetargi, m.in. na przebudowę sieci elektroenergetycznej
niskiego napięcia, budowę oświetlenia drogowego i modernizację dwóch wiaduktów.
– Uwolnienie rynku energii to ogromna korzyść dla klientów. Przykład Częstochowy pokazuje,
że to też sposób na duże oszczędności. Dziś każdy może je poczynić, korzystając z zasady
TPA lub podłączając się do naszej sieci. Wystarczy się tylko zgłosić – przekonuje Tadeusz Skobel,
prezes zarządu PKP Energetyka S.A.
Zasada TPA jest związana z liberalizacją rynku energetycznego. Umożliwia korzystanie
z sieci przedsiębiorstwa energetycznego bez obowiązku kupowania od niego energii elektrycznej.
Dla klientów instytucjonalnych obowiązuje od 2005 r., a dla indywidualnych od
2007 r.
0 komentarze
Posts a comment