 |
EU07 |
Lokomotywy elektryczne EU07 są najpopularniejszymi pojazdami, jakie przez lata obsługiwały pociągi pasażerskie w Polsce i trudno było spodziewać się, że w końcu trafią także do parku prywatnych przewoźników. Pierwszym takim przypadkiem był zakup przez ówczesne PTKiGK Sp. z o.o. w Zabrzu skreślonej z inwentarza PKP lokomotywyEU07-125 (Pafawag 4E-125/1970), która pod szyldem zabrzańskiej spółki pracowała przez szereg lat jako 4E-004. W 2011roku za sprawą spółki PHU Lokomotiv B.PIata z Podegrodzia kolejne maszyny zostały odkupione od PKP Intercity i po wykonaniu napraw głównych trafiły na polskie szlaki. Pierwszą, pozyskaną przez spółkę Lokomotiv, była maszyna EU07-093 (Pafawag4E-093/1970), której naprawę główną przeprowadziły ZNTKiM w Gdańsku. Lokomotywa ta weszła ponownie do służby we wrześniu 2011 roku, jednak jej ówczesne oznakowanie 3E-093 wzbudzało wiele kontrowersji, gdyż nijak miało się do rzeczywistości.
W chwili obecnej w PHU Lokomotiv pracują następujące elektrowozy typu 4E:EU07-080,082,093,162 i 166, a ich liczba może się zwiększyć o kolejne cztery egzemplarze(009, 083, 089 i 157). Eksploatowane pojazdy oznaczone są dodatkowo literą„E", umieszczaną bądź bezpośrednio za symbolem serii, bądź za numerem.
Lokomotywy tej serii w ruchu towarowym nie wzbudzają większych emocji, wartym uwagi jest jednak to, że maszyny, które mogły trafić zwyczajnie na złom ponownie wracają na szlaki, a ponieważ naprawy główne nie obejmują ich modernizacji, poza zmianą kolorystyki są to dalej znane nam, poczciwe EU07.
0 komentarze
Posts a comment